Effectief rekenen

Twee Workshop. Werking van het brein bij rekenen en werken met het handelingsmodel en drieslagmodel

 

Doelstelling:

Tijdens de eerste workshop krijg je informatie over de werking van het brein bij rekenen. Deze informatie, samen met oefeningen, is erop gericht om inzicht te geven hoe de fasen van het lesmodel aansluiten bij de werking van de cognitieve functies van het brein. Het geeft je inzicht waarom je de dingen doet die je doet. Tevens wordt in deze bijeenkomst gekeken welke didactische strategie├źn en technieken het meest effectief zijn in welke fase van de les.

In de tweede bijeenkomst komen de theorie en praktijk rondom het werken met het handelingsmodel en het drieslagmodel aan de orden. Het handelingsmodel gaat over de opbouw in abstractie bij het rekenen. Het drieslagmodel is een model dat je kunt inzetten als leerkracht om ervoor te zorgen dat leerlingen functioneel leren rekenen.

Doelgroep:

Groepsleerkrachten groep 3-8.

Aanbieder:

Beter voor kinderen. Docent: Joyce Kruys

Datum:

Woensdag 22 april 2020 Woensdag 20 mei 2020

Tijd:

15.30 uur – 17.30 uur

Locatie:

Kantoor S.P.O. Condor (Berg en dal- Beek-Ubbergen)

Voorwaarden zijn:

Er zijn geen specifieke voorwaarden voor deze inspiratiebijeenkomst.

Studiebelasting:

6 uur (incl. reistijd)

Webdesign door F-Graphics